• +36 70 560 5918 • hello@mantrajoga.hu

  • 1027 Budapest, Margit körút 31-33.

Mit lehet elérni egy év alatt a jógával?

Az új év lendülete sokakat arra késztet, hogy fogadalmakat tegyen és változtasson az életén. Ha ezeket a változásokat nem villámgyorsan szeretnéd látni, hanem kitartó munkával dolgozol érte, akkor egy év alatt valóban sok mindent meg lehet változtatni, és ebben a jóga hatékony segítséget tud nyújtani.

A test fizikai átformálásért heti 2-3 alkalom jógázással nagyon sokat tudsz tenni. Az erősítő ászanák gyakorlásával az izmok már egy pár hónap alatt sokkal tónusosabbak lesznek, a nyújtás és erősítés megfelelő kombinációjával szép fokozatosan fejlődnek anélkül, hogy kötöttség alakulna ki bármelyik területen.  A hát rendszeres átmozgatásával hamar megszüntetheted a deréktáji fájdalmakat, ami a számítógép előtt töltött hosszú órák miatt nagyon gyakori jelenség. Hamar érzékelhető változás az egyensúlyérzék javulása, és a kiegyensúlyozottabb, mélyebb légzés, amit nem csak a jógaórán, hanem a mindennapokban is tapasztalhatsz.

Sokan azért jönnek el jógázni, mert a merev izomzatukon szeretnének lazítani. A rendszeres gyakorlással nagyon jó eredményeket lehet elérni, de ha nagyon kötött mondjuk a csípőd, akkor ne várd el magadtól, hogy decemberre spárgázni fogsz. Fontos, hogy reális célokat tűzz ki, és engedd a testednek, hogy a saját tempójában fejlődjön, lazuljon. Ha tanácstalan vagy, hogy ehhez milyen jógaórát válassz, akkor itt találsz segítséget: Hogyan kezdj el jógázni?

A mentális hatásokhoz elképzelhető, hogy több idő kell, de a kitartó gyakorlással jó esélyeid vannak az év végére sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb állapotba kerülni. Az élet kihívásait persze a jógázás nem szünteti meg, a főnököd nem lesz kedvesebb és a számláidat is ugyanúgy be kell fizetned. Megtanulhatod viszont mindezt könnyebben kezelni, a jógaórán elengedni az aggodalmakat és feltöltődni.

A jóga életmód is, szabályozó elvei segítenek a gyakorlást elmélyíteni (például a húsevés elhagyása vagy mantrák zengetése napi szinten). Ha elhatározod, hogy ezeket beépíted az életedbe, fontos a fokozatosság elve, nem kell, hogy év végére teljesen vegetáriánus legyél, napi két órát mantrázz és teljesen lemondj a kávéról. Haladj a saját tempódban, azt a változást iktasd be, amire úgy érzed, hogy valóban készen állsz, és nem jelent erőfeszítést vagy túl nagy lemondást.

A jóga több ezer éves hagyománya ennél még sokkal többet is kínál: egy lelki utat, ami közelebb visz önmagad és a világ, illetve test és lélek kapcsolatának megértéséhez. Ha a jóga filozófiáját is elkezded megismerni, akkor olyan tanításokkal találkozhatsz, amelyek nemcsak az ősi szentírásokban vagy vallási szertartásokon hangoztatott elvont igazságok, hanem a gyakorlati életben is érthető és használható útmutatót adnak. Egy év nagyon kevés a teljes filozófiai rendszer megismeréséhez, egy jóginak ez egy életen át tartó folyamat. Az alapelveket azonban meg lehet ennyi idő alatt ismerni, és azt is megtalálhatod, hogy melyik az a szellemi irányzat a jógán belül, ami hozzád a legközelebb áll, és jobban el akarsz mélyedni benne.

Az igazi átalakulásért fontos, hogy a jógát ne csak a matracon gyakorold, hanem tedd az életed részéve. Az is jóga, ha megtanulsz elcsendesedni néha, ha a légzéseddel meg tudod magad nyugtatni egy nehezebb helyzetben, ha türelemmel és figyelemmel fordulsz másokhoz és önmagadhoz is, tudatosan és felelősséggel próbálsz élni.